Dostawy
Szanowni Państwo!
Większość zakupionych u nas mebli dostarczamy zewnętrznymi firmami kurierskimi.
- Kurierzy dostarczają przesyłki od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00.
- Kurier dostarczy zamówione zakupy w ciągu 1-3 dni roboczych od momentu nadania przesyłki.
- W przypadku wyboru usługi dostawy z wniesieniem, termin wysyłki zamówienia może ulec przesunięciu o dodatkowe kilka dni ze względu na wykonywanie usługi przez firmy dedykowane DTS Zadbano, Ambro Express, które realizują dostawy w terminie do 7 dni.
UWAGA: Kurierzy zazwyczaj dostarczają przesyłkę do lokalu odbiorcy wyłącznie, gdy waga paczki nie przekracza 30 kg. W przypadku produktów o większej wadze, spaletowanych, kilkupaczkowych bądź o dużych gabarytach, paczka może zostać dostarczona pod budynek znajdujący się w adresie dostawy. Należy mieć na uwadze, że meble zazwyczaj są wyrobami ponadgabarytowymi. Powyższa uwaga nie dotyczy dostaw z wykupioną opcją wniesienia.
- Przed przyjazdem kurier w większości przypadków zadzwoni do Ciebie, aby ustalić godzinę doręczenia przesyłki, jednak nie jest to jego obowiązkiem.
- Zamówienia wysyłane są z kilku magazynów na terenie całego kraju w związku z tym może się zdarzyć, że przesyłki znajdujące się w Twoim zamówieniu są wysyłane oddzielnie, niekiedy nawet różnymi firmami kurierskimi.
- Zamówienia wysyłamy na adres podany w formularzu danych osobowych w polu Adres dostawy. Aby go zmienić, należy skontaktować się z Działem Obsługi (tel 502 498 253, email sklep@slupskiemeble.pl wpisując w temacie "Zmiana adresu dostawy")
- W momencie zmiany adresu w trakcie dostawy może zostać naliczony dodatkowy koszt za przekierowanie przesyłki.
- Większość wyrobów ma podane zaniżone ceny kosztów transportu. W przypadku odmowy odbioru nadanej przesyłki klient ponosi rzeczywiste koszty nadania i zwrotu przesyłki
ISTOTNE INFORMACJE NA TEMAT ŚLEDZENIA STATUSU PRZESYŁKI I USZKODZEŃ W TRAKCIE TRANSPORTU
- Przed wysyłką każdego towaru wyślemy do Państwa maila z numerem listu przewozowego i orientacyjnym terminem dostawy, a także z informacją z ilu paczek przesyłka się składa.
- Termin dostawy jest terminem przybliżonym i niekiedy może ulec wydłużeniu w sytuacji braku miejsca na aucie, które miało przewieźć przesyłkę lub przetrzymaniem przesyłki przez przewoźnika na terminalu. Status przesyłki można śledzić na podstawie numeru otrzymanego listu przewozowego na stronie przewoźnika
- Dla przesyłek wysyłanych na paletach termin wysyłki może wydłużyć się o dodatkowy dzień ze względu na to, że przesyłki takie wymagają przygotowania i zlecenia powierzchni przewozowej u przewoźnika z wyprzedzeniem jednego dnia.
- Gdyby w planowanym dniu dostawy nie mogli Państwo podjąć przesyłki prosimy o pilną informację, abyśmy ją przesłali w innym dniu.
- Prosimy także o informację gdyby planowali Państwo jakiś urlop lub dłuższy wyjazd aby nie doszło do sytuacji nadania przesyłki w czasie Państwa nieobecności.
- Odmowa przyjęcia przesyłki jest równoznaczna z obowiązkiem zapłaty za jej wysyłkę i zwrot.
PAMIĘTAJ:
- Przy odbiorze towaru prosimy koniecznie sprawdzić czy ilość paczek jest zgodna z informacją i czy nie noszą one jakichś śladów uszkodzeń mechanicznych.
- W przypadku stwierdzenia, że opakowanie towaru nosi ślady uszkodzenia mechanicznego lub posiada braki informujemy, że kurier ma obowiązek natychmiastowego spisania protokołu szkody lub odchyleń i pozostawienia Państwu jego kopii. Zgodnie z prawem przewozowym przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń uprawnionego z tytułu ubytku lub uszkodzenia spowodowanego w transporcie.
- Prosimy o wykonanie dokumentacji zdjęciowej palety/paczki przed rozpakowaniem i dokładne zdjęcia uszkodzeń opakowania.
- Odpowiedni druk szkody powinien mieć przy sobie kurier, w przeciwnym przypadku należy spisać odręczne oświadczenie opisujące stan towaru, jego zabezpieczeń i opakowania. Oświadczenie takie musi być opatrzone datą oraz podpisami Kupującego i kuriera.
- Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA TRANSPORTU I BUDOWNICTWA z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego Protokół szkody lub braków musi być spisany bezwzględnie w trakcie dostawy. Spisanie protokołu w późniejszym terminie skutkuje uchyleniem się przewoźnika od odpowiedzialności.
-
UWAGA KURIER DPD INFORMACJE NA TEMAT PROTOKOŁU SZKODY
Jeżeli nie ma możliwości spisania protokołu szkody z kurierem DPD przy dostawie, prosimy wypełnić protokół elektroniczny, który jest dostępny na stronie: https://protokol.dpd.com.pl/
Protokół należy sporządzić w możliwie najszybszym czasie od dostawy. Dla szkód widocznych z zewnątrz bezwzględnie w dniu dostawy.
Prosimy o dołączenie do protokołu zdjęć obrazujących zabezpieczenie przesyłki oraz rozmiar szkody.
UWAGA: Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu. Dlatego tak ważne jest sporządzenie protokołu szkody/odchyleń, który potwierdza stan otrzymanej przesyłki.
- w przypadku przesyłek o wadze powyżej 30 kg, kurier ma obowiązek dostarczyć przesyłkę pod wskazany na liście przewozowym adres (pod budynek, jeżeli pozwalają na to warunki ruchu drogowego);
- kurier nie ma obowiązku wniesienia paczki do budynku: powyżej 30 kg, ponadgabarytowej, spaletowanej, kilkupaczkowej, o ile nie została wykupiona opcja wniesienia;
- obowiązek rozładunku oraz wniesienia przesyłki leży po stronie odbiorcy;
- jeżeli pozwalają na to warunki techniczne, kierowca może zwieźć paletę windą hydrauliczną z samochodu;
- gdy kurier dostarczy przesyłkę od razu sprawdź stan opakowania towaru oraz taśmy zabezpieczającej. Jeżeli żadne z nich nie budzą zastrzeżeń, można podpisać potwierdzenie odbioru.
- w przypadku widocznych na opakowaniu uszkodzeń zrób zdjęcia, rozpakuj przesyłkę i sprawdź zawartość.
- jeżeli zostaną stwierdzone jakiekolwiek uszkodzenia lub braki kurier zobowiązany jest w obecności uprawnionego sporządzić protokół szkody.